جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۰ مرداد ۲۶, چهارشنبه

فیلم مستند رلیجلس (۳)




بازگردانی: "کانون اگنوستیک ها و آتئیست های ایران" نوشته های درون [] افزوده های ما برای توضیح است و در فیلم نیست. 

در این بخش در ادامه با گفتگو با آقای دکتر جرمایاه می گوید: من لباسم را از یک خیاط مسلمان می خرم. بیل به شوخی می گوید: می دانم، جالب این است که شما الان مسیحی هستی، مسلمان بودی و مانند یک یهودی لباس می خری.

(در شهر سدوم، اسرائیل) بیل: پشت و بالای من مکان اصلی شهر های دوقلو سدوم و گامورا [داستان قوم لوت در اسلام] است. بنا به گفته ای شهر گناهکاران بوده است. چقدر گناهکار؟ بهتر است بگوییم: "هرچه در گامورا اتفاق می افتد، در گامورا می ماند" [این مثل در فرهنگ آمریکایی برای لاس وگاس بکار می رود]. اینگونه بود تا زمانی که خدا دخالت کرد و دو فرشته برای کنکاش به اینجا فرستاد و فرشتگان به خانهء فردی خدا پرست به نام لوت رفتند. مردم شهر می خواستند به آنها تجاوز کنند. لوت نمی خواست شهرش به تجاوز به فرشتگان معروف شود به مردمان شهر دخترانش را برای تجاوز پیشنهاد داد و او آدم خوب شهر بود. این داستان من را به این پرسش رساند که: اگر من قرار باشد در جایگاهی به کتابی قسم یاد کنم چرا باید به این کتاب باشد؟ هر کتابی می تواند ارزش اخلاقی بیشتری از این کتاب داشته باشد. 

(دیدار بیل با یک همجنس گرا که دوباره دگرجنس گرا شده و با یک زن همجنس گرای که او نیز دگرجنس گرا شده ازدواج کرده و بچه دار هم شده اند و او دفتر راهنمایی برای همجنسگرایانی دارد که می خواهند دگرجنس گرا شوند)

- هستند کسانی که اینجا می آیند و پس از مشاوره به زندگی قبلی خودشون باز می گردند.
بیل: چون آنها همجنس گرا هستند.
- نه برای اینکه آنها گناهکار هستند.
بیل: همجنس گرایی چیزی است که در وجود طبیعی طرف هست. انسان کسی بوده که انجیل را نوشته اما طبیعت طرف را همجنس گرا ایجاد کرده.
- هیچکسی همجنس گرا زاده نشده. فرد می گوید هیچ توضیح زیست شناسی در اینباره نیست. [که لبته دروغ می گوید، رفتار همجنس گرایی در ۱۵۰۰ گونه جاندار در روی زمین دیده و ثبت شده].
 فرد اضافه می کند آفرینش اینگونه بوده که مرد آلت تناسلی داشته باشد و زن دریافت کننده آن را. فرد می گوید هیچ تحقیق علمی ثابت نکرده که ژن همجنس گرایی وجود دارد. (فلاش بک بیل با دانشمندی که ژن همجنس گرایی را یافته گفتگو می کند).
بیل: اینکه می گویید در انجیل آمده که شما فرق می کنید کلام خداست، ولی همهء این تفسیرها از عهد قدیم آمده، عیسی هیچ حرفی در مورد همجنس گرایی نزده و این مساله بزرگی بوده که همه درباره اش صحبت کرده ند. گفتمان ادامه می یابد با انکار این فرد که طبیعت آنها همجنس گرا است...

(در خودرو): وقتی ۱۷ ساله بودم، اولین دوست دخترم مرا رها کرد و نخستین شکست بدترین است، در آن حال من دنبال چیزی می گشتم که آرامشم دهد و حتی حاضر بودم با یک خدای خیالی که به حرف من گوش می دهد ارتباط برقرار کنم و بگم خدا لزومی نداره دوستم داشته باشی، ولی کافی است کار من را راه بیاندازی. 

(دیدار با استیو برگ، کسی که از یهودیت به مسیحیت پیوسته)؛ چه چیزی شما را به این راه کشاند؟ تا فرد سخن خود را آغاز نکرده بیل به شوخی مجسمه مریم باکره را می بیند که چند صد دلار قیمت دارد و می پرسد گران است، مدونا بدون بچه چند ؟ که فرد نشنیده می گیرد.
استیو: در دهه ۷۰ از عیسی خواستم که کاری برای من بکند و عیسی برای من معجزه کرد و من به او ایمان آوردم.
بیل: چه معجزه ای (فرد سکوت می کند) بیل با شوخی می گوید: آنقدر هستند که یکی را به خاطر نمی آوری؟ یک مثال بزن؟
استیو: من در یک پارتی بودم، از طرف خواستم یک لیوان آب به من بدهد، او با بی ادبی گفت که اگه آب می خواهی بیا این لیوان و دعا کن باران بباره و من این کار را کردم و انقدر باران بارید که کسی نتوانست مهمانی را ترک کند.  
بیل: باران می بارد و قطع می شود، اگر قورباغه باریده بود می گفتیم معجزه است، اما باران؟ کسی به پاپانوئل اعتقاد نداره! 
استیو: معلومه کسی اعتقاد نداره.
بیل: با کنایه می گوید که هیچ فرقی نمی کند افسانه افسانه است. 

۲ نظر:

  1. بابا خواهشا پستهای چند قسمتی که میگذارین لطف کنید در پایان یا اول اون پست یک اشاره ای به لینکهای مربوط قبلی و بعدی بکنید آدم گیج میشه تو سایت شما ! حیف اینهمه زحمت نیست که میکشید ؟ مگه گذاشتن یک لینک اول یا آخر یه پست چقد کار داره !؟

    پاسخحذف
  2. دوست گرامی که فرمودین آدم گیج میشه سمت راست برگه قسمت برچسب ها یک بخش مجزا دارد می توانید برچسب فیلم مستند رلیجلس را انتخاب کنید همه به ترتیب می آید

    پاسخحذف