جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۰ مرداد ۱۴, جمعه

چارلی چاپلین:با یک عقل سلیم و ساده من به خدا اعتقاد ندارم، به هیچ کدامشان.



سخن روز:




با یک عقل سلیم و ساده من به خدا اعتقاد ندارم، به هیچ کدامشان.


"چارلی چاپلین"


بازگردان: شکاک منطق


Quote of Today:


By simple common sense I don't believe in God, in none.


 - Charlie Chaplin -


بنمایه:
(Manual of a Perfect Atheist by Eduardo Del Rio Garcia (ISBN 0-910309-71-X

۹ نظر:

  1. پس معلوم شد آنچنان عقل سليمي هم نداشته. چون عقل ميگه يه ساعت مچي هم نميتونه طي ميلياردها سال و تصادفي بوجود بياد چه برسه به انسان و ساير مخلوقات شگفت انگيز

    پاسخحذف
  2. بعضی ها گوناگونی و کثرت گونه هارا بهترین دلیل بر وجود خداوند می دانند.به نظر من همین بزرگترین برهان برای رد وجود خداوند است.
    زمانی که به دیدن محوطه باستانی 7500 ساله در ایران رفتم، چند اسکلت دیدم که در کنارشان ظروفی که روزی پر از غذا بوده است،وجود دارد. با این گمان که این افراد پس از مرگ در جهانی دیگر زنده خواهند شد و به این غذا نیازمند خواهند بود! امروز ما پس از 7500 سال برای مردگان خیرات می دهیم با این امید که به روحشان برسد. می بینید! دیدگاه همان دیدگاه است با این تفاوت در سبک زندگی که ما ماشین، مبایل، ماهواره، اینترنت و ... داریم! چطور است که این خداوند قهار و جبار و عالم و قاتل و بخشش گر؛ خود را به آن انسانهای ژولیده و چرک و کثیف و بوگندو و ابله و بی مایه باستانی نمود داده است ولی خود را به انسان شیک و تحصیل کرده و با ادب و با شخصیت و نقاد امروزین نمی نمایاند؟؟؟
    از همه اینها گذشته، با فرض این که وجود دارد، من چنین موجود حیله گر ، جبون،روانی و پنهان کار را شایسته پرستش نمی دانم. ایشان چرا از آن بالاها، یک روز پایین نمی آید تا دور هم بنشینیم و یک قهوه نوش جان کنیم و از غم روزگار شکوه سر دهیم؟ چرا؟ تا کی می خواهد از پشت ابرها ریزترین موارد زندگی شخصی من را کنترل کند ولی من حتی حق این را نداشته باشم که او را ببینم؟؟ من طرفدار رک گویی، رودررویی، صداقت، مهربانی و خلوص نیتم. او که از من بسیار قویتر است چرا از مواجه و رویارویی با من هراس و بیم دارد؟
    ایده خدا، زاییده ذهن انسان ترسو، جاهل، فرصت طلب و تاریک اندیش است.

    پاسخحذف
  3. دوست گرامی ناشناس که مثال ساعت مچی را زدید، پاسخ این مثال را سالها است که داده اند شما خیلی از دنیای مطالعه عقبی...
    اگر با فرگشت آشنایی می داشتی، می دانستی که ربطی ندارد، برای آگاهی شما و دیگر دوستان، یک سری ویدئو در اینباره خواهیم گذاشت...

    پاسخحذف
  4. سلام
    من هم مانند شما فکر می کنم امیدورام که دچار رفتار گروهی یا فرقه ای نشوید زیرا ویژگی اصلی تفکر خردگرا بر فردیت و استقلال فکر و اندیشه می باشد و صرفا یک خودشناسی و قدم به جلو برای شناخت بیشتر دنیای پیرامون ما می باشد.
    در غیر آن صورت همان راهی را خواهیم رفت که تمام انجمن ها یا مسلک ها رفته اند.
    امیدوارم این تفکر به این دید گسترش پیدا کند که صرفا یک شناخت هست که فارق از فرد یا گروه می باشد

    پاسخحذف
  5. اولا مدرکی نشان بده که چاپلین این حرف را زده ,در ثانی این جمله چی را ثابت میکند ? اگر من بگویم با عقل سلیم به خدا اعتقاد دارم ,حاضری اعتقاد من را قبول کنی ?!!!

    پاسخحذف
  6. دوستی بنمایه خواسته بود که افزوده شد و گفتند که این جمله چه چیز را ثابت می کند؟ قرار نیست این جمله بودن یا نبودن خدا را ثابت کند. تنها روشنگری است که مشاهیری چون وی چه دیدگاهی داشته اند.

    پاسخحذف
  7. اولا مدرکی نشان بده که چاپلین این حرف را زده ,
    به فرض که حرفش باشد ,مشاهیر هم پرت و پلا زیاد میگویند .آقایان زیادی زرنگ !

    پاسخحذف
  8. تا حالا فکر می کردیم چشم دلتان به حقیقت بسته است، اکنون معلوم شد که به چشم پزشک هم نیاز دارید، منبع یا بنمایه پایین متن آمده است.

    پاسخحذف
  9. همه مشاهیر پارت و پله می گویند تنها ایشان درست می گویند بله حق با شما است...

    پاسخحذف