جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۰ مرداد ۱۶, یکشنبه

وقتی توهم دینی از یکسو و جهل و نادانی از سوی دیگر دستمایه بزرگترین خودکشی دسته جمعی تاریخ بشر می شود


جیمز جونز (معروف به جیم جونز) رهبر مذهبی کلیسایی در شهر سان فرانسیسکو در دهه هزار و نهصد و هفتاد میلادی بود که مردم بسیاری را که دغدغه تغییرات اجتماعی داشتند دور هم جمع کرده بود. وی که در ایالت ایندیانا در سال ۱۹۳۱ بدنیا آمده بود در سال های دههء ۵۰ معبد خود را در این ایالت آغاز کرده بود که در دههء ۷۰ آن را به کالیفرنیا و شهر سن فرانسیسکو منتقل کرد.


لینک پایین تمام ۴۵ دقیقه از صدای ضبط شده پیش از خودکشی می باشد:


ویدئو درباره این رخداد دلخراش این ویدئو دارای تصویر دلخراش می باشد پیش از باز کردن توجه بفرمایید: 


با دادن وعده برابری «سیاه» و «سفید» عده ای از مردم را به دنبال خود کشید. دو دلیل زیر بیشترین تاثیر را در اعتماد مردم به حرف های وی داشته است:

1 - دهه شصت و اوایل هفتاد اوج نژادپرستی های امریکا بود.

2- مردم از توهمات و عواقب جنگ ویتنام خسته بودند. جونز هم مثل تمامی رهبران ایدئولوژیک در جهان در بی هویتی و سردرگمی مردم, خود را مطرح کرد و از خود هویت ساخت و به عبارت دیگر از اب گل آلود ماهی گرفت و خود را عنوان کرد.


وعده سرزمین موعود را داد و با سخنرانی در کلیسای خودش (موسوم به معبد مردم) و همین طور در کالیفرنیا تعداد زیادی از مردم را دور خود جمع کرد و حتی در یکی از سخنرانی هایش چنین گفت: "اگر وجود خدا را در من ببینید اشکالی ندارد" و از زاویه ی دیگر می توان چنین دید که کشیش جونز ادعای خدایی می کرده.
در سخرانی های بعدی خود قدم های فراتری برداشت و عنوان کرد امریکا دیگر جای ماندن ما نیست و ما باید به سرزمین موعودی مهاجرت کنیم که نه دغدغه ی مالی داشته باشیم و نه از بمب اتمی بترسیم. و در نتیجه یک روز همه را به دور خود جمع کرد و فرمان هجرت داد, هجرت به عمق جنگل های گویان (کشوری کوچک در شمال امریکای جنوبی).




بلافاصله پس از رفتن به جنگل های گویان, شهر رویاهای خود و یا همان سرزمین موعود را ساخت و نامش را "جونز تاون" گذاشت و شروع به فرستادن تصاویر ویدیویی گرفته شده از این شهر به امریکا کرد تا مردم بیشتری را به سمت خود بکشد.


هنوز ده الی یازده ماه از ساخته شدن شهر نگذشته بود که گزارشاتی از "جونز تاون" به امریکا رسید که در آن نشان می داد کسانی که قصد خروج از شهر را دارند علاوه بر این که اجازه این کار را دریافت نمی کنند بلکه شکنجه هم می شوند و در ادامه این گزارشات بستگان کسانی که به گویان رفته بودند دست به دامن مقامات سیاسی امریکا شدند. بعد از این تقاضاهای دسته جمعی دولت امریکا یک نماینده کنگره (مجلس) امریکا  به نام "رایان" به همراه تعدادی از خبرنگاران را به "جونز تاون" فرستاد.

بعد از ورود بی سر و صدای رایان و همراهانش به این شهر عده ا ی نزد رایان رفتند تا مقدمات فرارشان را فراهم کند که این خبر به گوش جونز رسید و بلافاصله دستور قتل آن ها را داد (رایان, خبرنگاران و مراجعه کنندگان به سناتور). سی دقیقه بعد این کشته شدن ها، جونز مردم را جمع کرد و اینچنین گفت: «اول کودکان و بعد خودتان سیانور بخورید تا با هم بمیریم». یک الی دو ساعت بعد از شهر رویاهای جونز ۹۰۹  جنازه باقی مانده بود.


تصاویر کشته شدگان که کنار هم روی زمین افتاده‌اند، مادرانی که کودکان خود را در آغوش دارند، زن و شوهرهایی که یکدیگر را در آغوش گرفته‌اند و صدای جیغ‌های ترسان آنها قبل از خودکشی که مثل همه سخنرانی‌های جیم جونز ضبط شده‌است، فوق العاده دردناک بود. 

تنها ۵ نفر از این رخداد دلخراش زنده ماندند که آنها نیز عزیزان خود را از دست داده بودند که خود راوی  قضه‌های تلخی از ” جیم جونز” و موارد متعدد آزارهای جنسی او نسبت به زن و مرد و چنبره بختک مانند او بر زندگی هایشان و ترس و هراسی که بر دل آنها انداخته بود هستند… مردی که در ابتدا نماینده خدا و انسانی با دغدغه صلح و انسان دوستی شناخته می‌شد، دیکتاتور حقیر پارانوئیدی بود که بزرگ‌ترین فاجعهء خودکشی جمعی بشریت را رقم زد. 



۱۰ نظر:

  1. chegadr in dastan mano yadeh campeh ashraf va un ahmagheh rajavi mindazeh

    پاسخحذف
  2. چگونه اسلام دستور کشتن بیش از دو میلیارد انسان را صادر کرده است؟
    How Islam has issued orders to kill more than two billion people?
    * هموطنی که نماز می خوانی و روزه می گیری لطفاً این را حتماً بخوان!
    ترجمه تحريرالوسيله خمينى جلد چهارم

    تتمه اى در مورد احكام اهل ذمه
    (گفتار در كسى كه از او جزيه مى گيرند)
    مساله۱ – از يهود و نصارى كه اهل كتاب هستند و هر ملتى كه شبهه داشتن كتاب در آنها هست نظير مجوسيان جزيه يعنى ماليات سرانه گرفته مى شود، و در اين حكم فرقى نيست بين مذاهب مختلفه آنان نظير كاتوليك و پروتستان و غير اينها هر چند كه در فروع و بعضى از اصول مختلف باشند بعد از آنكه همه نصارى يا يهود يا مجوس خوانده مى شوند.
    مساله ۲ – حكومت اسلامى جزيه را از ساير فرقه هاى كفار يعنى مشركين مانند بت پرستان و ستاره پرستان و غير اينها نمى پذيرد، چه عرب و چه عجم ، چه اينكه خود را بصاحب كتابى مثل ابراهيم و داود و انبيائى ديگر منسوب كنند و چه نكنند، بنابراين از غير يهود و نصارى و مجوس غير از اسلام آوردن و يا كشته شدن پذيرفته نيست ، و همچنين از كسانيكه در اصل يكى از اين سه كيش را نداشته اند و جديدا يعنى بعد از نسخ شرايع سه گانه بوسيله اسلام به اين كيش ها در آمده اند جزيه پذيرفته نيست و كافر جربى شناخته مى شوند كه يا به اسلام در مى آيند يا كشته مى شوند، چه اينكه قبلا مشرك بوده باشند و چه از فرقه هاى باطل ديگر باشند.

    *( این یعنی کشتن همه هندیها و ژاپنی ها و کره ای ها و چینی ها و… یعنی کشتن بیش از دو میلیارد نفر مجاز شمرده شده و باجگیری از تمام مسیحیان و یهودیان و زرتشتیان٬ یعنی اگر قدرتش را پیدا کنند حتماً این کار را انجام خواهند داد. این یعنی گفتگوی تمدنهای اسلامی!؟ این یعنی دوران طلائی خمینی !؟ این یعنی مدینه فاضله اشرف !؟ این یعنی اسلام توحیدی !؟ این یعنی اساس فلسفه اسلامی !؟ و این در رساله همه آخوندها هست و هر روز در حوزه درس داده می شود). *( این احکام را نمی توا نند نفی کنند زیرا احکام واجب اسلام را نفی کرده اند و از اسلام خارج شده اند و اگر هم تایید کنند بر تروریسم در اسلام صحه دوباره گذاشته اند).
    * هموطن اگر نماز می خوانی و روزه می گیری احکام آن در کتاب تحریر الوسیله در کنار احکام بالا است٬ آیا وجدان تو راضی به کشتن بیش از دو میلیارد انسان٬ مرد٬ زن و کودک تنها به دلیل مسلمان نبودن می شود؟ آیا می توانی مسئولیت این جنایت بزرگ ضد بشری را که با نام و پشتیبانی معنوی و مادی تو انجام شود را بپذیری؟ از سوی دیگر این افکار وحشیگرایانه بیگانه که قرنها به زبان دیگری در کنج تاریک حجره ها ادامه داشته باعث نابودی چهره صلحدوستی و نجابت ایرانیان شده و صلح و ثبات جهانی را نیز به خطر انداخته و بطور مسلم باعث جنگهای منطقه ای و بین المللی خواهد شد.

    به پندار نیک٬ گفتار نیک و کردار نیک خویش بازگردیم.
    .«کورش فردوسی»

    پاسخحذف
  3. دوست گرامی با احترام به دیدگاه شما، این بار چندم است که شما یک دیدگاه و نظر ثابت را می فرستید، خواهشمندیم که دیدگاه های متفاوتی بشنویم و فقط اسلام ستیز نباشد و بینشی همه گیر داشته باشد، دیدگاه بنیاد گرایانه چه دینی باشد چه ضد دین در این وبلاگ جایی ندارد. همچنین هرزنامه ( نامه ای که چندین بار فرستاده شود را هرزنامه می گویند)

    پاسخحذف
  4. فوق العاده بود. من با وجود اینکه در دهه پنجم عمرم هستم هنوز چیزی از این ماجرا نششنیده بودم. صدای ضجه بچه ها در این فایل صوتی در حالیکه این بیمار پارانوییدی دستور کشتن آنها را می دهد غیرقابل باور است. چطور می توان این همه صدمه دین به انسانها را دید و دم نزد. لعنت بر هر چه مانع از عقل و آزاد اندیشی است.

    پاسخحذف
  5. نام درست این فرد جیم جونز هست. در ضمن لیو رایان سناتور نبود و نماینده کنگره بود. سپاس.

    پاسخحذف
  6. ستالین بیدین بود و ۵۰ میلیون نفر را کشت، مایو تسه تنگ در چین، به خدا اعتقادی نداشت و ۸۰ میلیون نفر رو کشت، سر جمی، بی خداها ضررشون بیشتر از دین دارهاست

    پاسخحذف
  7. سلام،
    ممنون از مقاله خوبتون. ندادن منبع نشان از ضعف مقاله نویسی است. شما که داعیه خردگرایی رو دارید، وقتی چنین مقاله ای به پارسی مینویسید، حتما برای گفته هایتان منبع بگذارید.
    در ضمن اسم ایشون، جیم جونز است، نه جیمز جونز. لطفا دقت بیشتری بکنین.

    پاسخحذف
  8. دوستانی ایراد گرفتند که نام این آقا جیم جونز است نه جیمز، که این ایراد غلط است، نام اصلی ایشان جیمز دبلیو. جونز بوده معروف به جم جونز. ایراد دیگر وارد بود، دربارهء بنمایه ها که فراموش شده بود اضافه شود که اضافه شد. البته ابتدا خبر ناقص آن در لینک زیر بود، اما بسیار چیزها را اشتباه کرده بود. برای مثال کشور گویان را گویانا تعداد کشته شدگان را ۱۹۰۰ گفته بود و چند اشکال دیگر دشت که اصلاح شد و با افزودن فایل صدا و ویدئو توست خود کانون به یک مقاله کامل تبدیل شد. ایرادی که دوستی گرفته بود و گفته بود که لیو رایان سناتور نبود بلکه نماینده کنگره بود کاملن درست است و در متن ترجمه اولیهء سایت 1pars بوده که به چشم ما نخورده بود.

    http://www.1pars.com/akhbar/jadid/jaleb/4423-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%28-%D8%B9%DA%A9%D8%B3%29.html

    پاسخحذف
  9. دوستی که یادداشت گذاشتند مائو ۸۰ میلیون و استالین ۵۰ میلیون را کشتند و بی دین بودند، سپس نتیجه گیری کرده اند بی دینی ضررش از دینداری بیشتر است. نخست اینکه شمارش ایشان غلط است ۵۰ و ۲۳ میلیون بوده، البته این عدد هم کم نیست. اما نکته اینجاست که این افراد بخاطر بی دینی خود انسانهای بی گناه را نکشته اند آنها بخاطر ایدولوژی احمقانه خود (کمونیست) مردمان را کشتند و بیدینی آنها دلیل این کار نبود. اما جنگهای صلیبی، تمام جنگهای طول تاریخ بخاطر دین را ایشان فراموش کردند بگویند که چقدر انسان کشته شده! فقط در عهد قدیم و قرآن خود خدا به کشتن حداقل ۱۰ میلیون نفر اعتراف می کند و دین جواز کشتن انسانها را خود صادر می کند. تعداد کشتار دینداران را با هم جمع بزنید سر به فلک می کشد. مانند تروریست هایی بنیاد گرا چه مسلمان چه مسیحی یا یهودی یا به هر دین دیگر که جواز خود را از کتاب و دین خود یافته اند. استالین یا مائو هیچگاه ناگفتند چون ما بی خدا هستیم و این خداباور پس خونشان حلال است. آنها انسانهای دیوانه ای بودند که باختر دیدگاه بنیادگرانه خود کشتند نه بی دینی. اما برای نمونه در اسلام حکم کسی که از دین بر گردد اعدام است. کسی که ذاتا و بطور طبیعی همجنسگرا باشد حکمش سنگسار یا اعدام است،(نویسنده همجنس گرا نیست، فکر نکنید از حقوق خود دفاع می کند) درعلم ثابت شده ژن همجنسگرایی وجود دارد و فرد همجنسگرا به دنیا می آید و این پدیده در میان ۱۴۰۰ گونه جانوری دیده شده (نه فقط انسان). از دید من بی خدا این فرد یک انسانی است که اینگونه زاده شده و باید زندگی خود را بکند، اما از دید شما خداپرستان او گناهکار است چون مانند شما نیست. بر اساس ترمولوجی شما: خدای شما او را اینگونه آفریده و خود دستور کشتن او را می دهد. چه خداوند عادلی! خود این نقض در وجود خدای شماست!

    پاسخحذف
  10. سپاسگزارم از این مطلب خوب

    پاسخحذف