جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۰ مرداد ۴, سه‌شنبه

لویس بلک, شوخی با جورج بوش و آفرینش (بازگردانی به پارسی زیر ویدئو در همین وبلاگ انجام شده)




* لویس بلک طنزپرداز آمریکایی که در یک خانواده یهودی بزرگ شده و بخاطر همراهی در برنامه "دیلی شو" جان استوارت هم معروف شده.

بازگردانی به پارسی: در این بخش وی به شوخی با اعتقادات بوش می پردازد. می گوید: من باور نمی کردم که امریکا در این زمان رییس جمهوری داشته باشد که بجای فرگشت به آفرینش اعتقاد داشته باشد. اما جورج بوش دارد. دلیلش چیست؟ از کتاب عهد قدیم خوانده! کتاب دینی من یهودی و آن کتاب برای شما مسیحیان به اندازه کافی خوب نبود. بود؟ شما یک کتاب بهتر با شخصیت های بهتری ساختید و اسمش را گذاشتید عهد جدید. هر یکشنبه هستند مبلغین مسیحی که در برنامه تلویزیون کتاب ما را برای شما تفسیر می کنند! آیا دیده اید که یک خاخام عهد جدید را تفسیر کند؟ نه چون کتابش نیست. من خیلی دوست دارم به آفرینش ایمان بیاورم اما نمی توانم چون دارای عقل هستم...

فراموش نکنیم که سنگواره ها (فسیل ها) وجود دارند. اگر باور نکند سنگواره را بر سر وی می کوبم. هستند مردمانی که اعتقاد دارند که انسان و دایناسورها در یک زمان زندگی می کردند. تنها یک جواب برای آنها وجود دارند: آنها آدمهای روان پریشی هستند. این آدمها پویانمای "دوران پارینه سنگی" (کارتون عصر حجر یا فلینت استونز) را یک مستند واقعی می پندارند.  فردی به سراغ من آمد و گفت: لویس سنگواره ها کار دست شیطان است! این دیدگاه آنقدر مرا شگفت زده کرد که من حتی فراموش کردم نفس بکشم. گویا که شیطان یک کارخانه سنگواره سازی دارند و روزانه ملیون ها سنگواره می سازد و آرتاسر جهان زیر خروارها خاک پنهان می کند، تنها برای اینکه مغز کوچک مرا گیج کند!  


* اگر کژی و کاستی در بازگردانی به پارسی هست پوزش می خواهم، توان بنده بیش از این نیست. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر